W piątek, 12 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów ogłosiło plan wdrożenia KSeF w Polsce. Wśród opublikowanych informacji znalazły się konkretne terminy. Najważniejsze z nich to:
- 1 lutego 2026 r. – obowiązek wystawiania e-faktur dla dużych podatników (wartość sprzedaży za 2024 r. przekraczająca 200 mln zł);
- 1 kwietnia 2026 r. – obowiązek dla pozostałych przedsiębiorców, z wyjątkiem najmniejszych podatników „wykluczonych cyfrowo” (czyli takich, których transakcje obejmują niewielkie kwoty: do 450 zł dla pojedynczej faktury i do łącznej wartości sprzedaży do 10 tys. zł miesięcznie);
- 1 stycznia 2027 r. – obowiązek dla najmniejszych podatników „wykluczonych cyfrowo”.
Ministerstwo Finansów wskazuje, że w wyniku konsultacji z przedsiębiorcami wypracowano szereg rozwiązań mających na celu wsparcie podatników, tak aby wejście w życie KSeF stanowiło proces maksymalnie prosty i sprawny.
W związku z tym, do końca 2026 r.:
- zostanie utrzymana możliwość wystawiania faktur z kas rejestrujących, nie będą nakładane kary za błędy związane z fakturowaniem za pośrednictwem KSeF,
- nie będzie obowiązku podawania numeru KSeF w płatnościach za e-faktury (również tych realizowanych w mechanizmie podzielonej płatności – MPP).
Administracja skarbowa informuje również, że możliwość wystawiania faktur w tzw. trybie „Offline24” będzie dostępna bezterminowo.
Dodatkowo:
od 30 września 2025 r. będzie można testować interfejs programistyczny (API) z KSeF 2.0, od listopada 2025 r. dostępna będzie testowa wersja Aplikacji Podatnika KSeF 2.0.Ministerstwo Finansów zapowiada, że przed wprowadzeniem obowiązku administracja skarbowa skupi się na edukowaniu i wspieraniu podatników.
W związku z tym będziemy na bieżąco śledzić i informować Państwa o postępach we wdrażaniu KSeF w Polsce, a także o komunikatach i publikacjach administracji skarbowej.
W przypadku pytań lub wątpliwości związanych z wdrożeniem KSeF zachęcamy do kontaktu.